Politikker

Farum Gymnastikforening efterlever Folketingets krav gældende fra 1. juli 2005 om, at instruktører og hjælpere, der har med børn under 15 år at gøre i idrætsforeninger, skal kontrolleres for domme for pædofili i form af blufærdighedskrænkelser eller deciderede seksuelle overgreb mod børn under 15 år.

Afdelingen stiller således krav om kontrol i forhold til instruktører og medhjælpere +15 med gymnaster under 15 år, hvilket håndteres på den måde, at foreningen forpligtes til at indhente den engagerede persons samtykkeerklæring (særlig blanket til forespørgsler).

Retursvar fra Kriminalregisteret håndteres således, at foreningen modtager svarene, og ved evt. retursvar bearbejdes og håndteres dette i forhold til den engagerede af bestyrelsen, der bringer engagementet med den pågældende instruktør til ophør.