Klubmodul henter siden
(075) DGI SMART Hjernegymnastik
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
“SMART Training - hold hjernen FIT" (15 træningsgange ) SMART Training har som formål at forbedre hjernens kapacitet og gøre den hurtigere, skarpere og mere fleksibel. Træningsformen styrker blandt andet hukommelsen, balancen, koncentrations- og koordinationsevnen. Ligesom musklerne bliver slappe, hvis du ikke bevæger dig regelmæssigt, så mister hjernen også langsomt sin styrke, hvis den ikke bliver stimuleret. For at holde hjernen i topform skal den løbende have nye udfordringer, der kræver koncentration og fokus. SMART Training er med andre ord fitness for hjernen. Træningen består af fysiske øvelser, aktiviteter og lege, der både udfordrer din motorik, dine sanser og din logik og derfor kræver din fulde koncentration. Alle kan være med og få udbytte af træningen – uanset alder, fysik og niveau. Træningen foregår på hold, hvor der er fokus på det sociale aspekt og på, at det skal være sjovt at træne sammen. På youtube kan du se denne korte videopræsentation udarbejdet af DGI: https://www.youtube.com/watch?v=DQ0VmxLmTIk&feature=youtu.be
02.09.2019
01.01.2020