Klubmodul henter siden
(070) Pilates
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
Pilates er et unikt, holdningskorrigerende træningssystem med sekvenser af langsomt, kontrolleret udførte bevægelser. De involverede muskler strækkes og styrkes, leddene åbnes og spændingen nedsættes. Specielt arbejdes der med sammenhængen mellem åndedræt og mavemuskler, hvorved rygsøjle og bækken stabiliseres. Systemet stimulerer muskelbalance, udholdenhed, smidighed og styrke. Der er fokus på ­præcision i bevægelserne, mere end på hvor mange gange de gentages.
Dette hold er særligt beregnet for dem, der lider af ondt i ryggen, har svage hofte- eller knæled o.l.. Her kan man forebygge skader ved at dyrke en unik form for gymnastik som hedder pilates. Formålet er at styrke kroppens indre muskulatur ved at bruge en speciel form for åndedrætsketnik med instruktørens vejledning. Øvelserne bliver fortrinsvis udført på måtter i liggende stilling og tilpasset den enkeltes niveau. Udover at lindre smerter kan man også opnå en bedre balance i kroppen, forbedre sin holdning og figur. Vel mødt kl.10 hver mandag i Kultur- og Aktvitetscenteret STIEN, Paltholmterrasserne 1 i Farum.
02.09.2019
30.03.2020