Har du ondt i ryggen? Det er der rigtig mange, der har.

FGF kan nu tilbyde et hold med fokus på rygtræning. Instruktøren har afsluttet en omfattende og målrettet uddannelse.

Holdet er skræddersyet dig, der har rygproblemer, og hvor læge, kiropraktor eller fysioterapeut har anbefalet rygtræning – eller hvis du selv fornemmer, at du har godt af fokuseret rygtræning. Du skal kunne klare at rejse/sætte dig op fra gulvniveau. Vi vil fokusere på muskeltræning, udstrækning og afspænding. I løbet af 15 uger giver vi dig de bedste muligheder for at holde ryggen stærk og sund. Konceptet er udarbejdet af DGI (Danmarks Gymnastik og Idrætsforbund) med det formål at give deltagerne på holdet mulighed for ved egen hjælp at holde ryggen rask, nedsætte smerter ogr fastholde opnået mobilitet og funktionsniveau.

For ja, det kan være svært selv at få lavet øvelser, også selvom du får dem udstukket af fagfolk. På vores ”DGI Rygtræning” bliver du hjulpet til lave alle de rigtige øvelser i et givende fællesskab med andre, som også har rygproblemer.

Holdet er for ALLE uanset alder og køn, men for at få det bedste resultat, skal du stræbe efter at være der til alle træninger – og måske samtidig træne hjemme. På holdet er der mellem 10-15 deltagere, hvilket gør, at instruktøren kan fokusere på hver enkelt deltager.

Har du spørgsmål han instruktør Dorthe østergaard kontaktes på mail d.c.oestergaard@gmail.com

Hold i dag

Sponsorer