I denne nye gymnastiksæson som starter efter sommerferien, har Farum Gymnastikforening valgt at oprette et rytmeaspirant hold, som er en viderebygning af breddeholdene, hvor træningen bliver mere fokuseret på dans, rytme, spring, spagat, split, balancer, som alt sammen munder ud i en serie, som skal vises til flere opvisninger. Alt dette samtidig med, at vi selvfølgelig har det sjovt.

Aspirantholdet er et hold, som kan være de første skridt og et eventuelt springbræt ind i grandprix-gymnastikkens verden, og den mere seriøse del af gymnastikken, men hvor man lærer en del grundøvelser, inden man starter på et konkurrencehold, hvis man har lysten til det. (Team Enya er et konkurrencehold indenfor samme aldersgruppe)

Aspirantholdet træner 2 hverdage om ugen á 2 timer af gangen.

Holdet deltager i opvisninger, hvor pigerne får dragter på og sat hår, som også er en stor del af grandprixgymnastikken.

Dette aspiranthold er til de piger, som gerne vil dyrke mere gymnastik, og som gerne vil lære en masse sjove gymnastiske og rytmiske bevægelser, skabe nye venskaber samtidig med at der er plads til at have det sjovt.