Rope Skipping (ROPE) i Farum Gymnastikforening

I sæson 2023/2024 tilbyder vi

Rope Skipping Begynder

Rope Skipping Aspirant

Rope Skipping Konkurrence (udtaget hold)

Træningstid og -sted

Rope Skipping Begynder                              Onsdag kl. 17.00-18.00 i Marie Kruses Skole, Drengesalen

Rope Skipping Aspirant                                Onsdag kl. 18.15-19.45 i Marie Kruses Skole, Drengesalen

Søndag kl. 11.00-12.00 i Bybækhallen

Rope Skipping Konkurrence                         Tirsdag kl. 18.00-21.00 i Marie Kruses Skole, Drengesalen

Søndag kl. 11.00-14.00 i Bybækhallen

Aldersgruppe

Rope Skipping Begynder                                Omkring 7-14 år, men ikke fast

Rope Skipping Aspirant                                  Omkring 8-16 år, men ikke fast

Rope Skipping Konkurrence                            8-20 år

Instruktører

Det siger instruktørerne om holdet

Rope Skipping er en gymnastikgren, der er vokset i Farum de sidste par år. Det er en gymnastikgren, der indeholder både tempo, kreativitet og krav til koordination og kondition. Rope Skipping er den gymnastikdisciplin, der dækker det, der i daglig tale kaldes sjipning.

Sporten indeholder alle tænkelige udnyttelser af et sjippetov, så hvis du elsker at hoppe og gerne vil udfordres med et sjippetov, er dette sporten for dig! Vi laver også serier til musik og øver flere forskellige samarbejdselementer, hvor der er mange tov involveret. Vi har kun en regel: vi skal være aktive på en sjov måde.

Farum Gymnastikforening udbyder hold til dig, der aldrig har prøvet at sjippe før – men også til dig, der allerede har prøvet kræfter med sporten og gerne vil udfordres yderligere.

Begynder og let øvede:

Dette hold er for dig, der ikke har prøvet kræfter med sjipning før, men du kunne tænke dig at blive rigtig god til det Holdet er for både drenge og piger - og for både begyndere og dem, der har prøvet at sjippe allerede. Vi starter helt fra bunden af med at lære, hvordan man hopper almindeligt i et sjippetov og arbejder derefter videre med en masse seje tricks. Derudover lærer vi, hvordan man hopper to-i-et tov, Double Dutch, i et meget langt tov og meget mere. Så hvis du har lyst til at prøve kræfter med sjipning og samtidig have det rigtig sjovt med, så er dette holdet for dig! Du skal kun bruge et par gode sko og højt humør.

Aldersgruppen er omkring 7-16 år, men er ikke fast.

Aspirant (øvede):

Dette hold er for dig, der har gået til sjipning før og ønsker noget mere udfordring. Du skal kunne diverse basis ting, som at hoppe almindeligt i både Single Rope og Double Dutch og kunne lave et par tricks deri. Du skal derudover også være klar til at arbejde lidt mere seriøst med sjipningen, da sværhedsgraden stiger i takt med, at det er et øvet hold. Så hvis du har mod og lyst til at udfordre dine sjippetekniske evner og derudover have det rigtig sjov både med de andre på holdet og med sjipning, er dette hold lige noget for dig!

Aldersgruppen er omkring 8-16 år, men er ikke fast.

Konkurrence:

På konkurrenceholdet i sjipning kombinerer vi spas og løjer med seriøs træning. Der bliver både trænet teknik og kondition, samtidig med, at vi i løbet af sæsonen forbereder os på både individuelle og holdkonkurrencer. Vi har et fantastisk sammenhold og et højt niveau, hvilket har resulteret i medaljer i tidligere sæsoner. Så hvis du har lysten og evnerne til at prøve sjipning som konkurrenceform af, er dette holdet for dig!

Holdet er som udgangspunkt et udtaget hold, og vi træner fast 2 gange om ugen. I løbet af sæsonen vil der være konkurrencer i weekenden, som der forventes deltagelse i. Der skal desuden forventes en ekstrabetaling til konkurrencetøj.

Vigtige datoer

4. maj 2024                                                    Farum Gymnastikforenings Forårsopvisning

Tak til vores sponsorer, SIMI og LB forsikring