Blid og nærende yoga

- For dig der er ny med yoga eller blot har brug for en rolig, nærende praksis

Lad kroppen op til efteråret og vinteren med blid og nærende yoga onsdag aften i Farum Kulturhus.

Yoga timen tager udgangspunkt i Vinyasa yoga, som er kendetegnet ved et naturligt flow igennem stillingerne. I timen guides du igennem rolige, blide flows, hvor du får arbejdet hele kroppen igennem. Opmærksomhed på dit åndedræt hjælper dig til at øge dit nærvær og koncentration i stillingerne.

Yogaen har et mindfuldt og restorativt fokus, som efterlader dig med et fysisk og mentalt nærvær.

Niveau: Begynder – let øvet

Tid: Onsdage kl. 18 – 18.50

Underviser: Anne Kristine har en 500 timers Vinyasa yoga uddannelse bag sig og er en erfaren danse og Yoga underviser.

 

Vinyasa Yoga – vitaliserende og nærende yoga

- For dig der har erfaring med yoga og er klar på mere dynamisk praksis

Få fornyet energi – gennem en styrkende yoga praksis, der skaber flow, sammenhæng og nærvær i kroppen

Vinyasa Yoga er en flowpræget, dynamisk yogapraksis, som vækker energien i kroppen. Igennem yoga timen styrker vi de dybereliggende muskler og bevæger vores bindevæv, så kroppen styrkes og blødgøres og du efterlades med en ro i krop og sind og en fornemmelse af sammenhæng i kroppen. Vejrtrækningen er en del af yogaen, den skaber energi og flow til vores bevægelser og forbindelse til vores nervesystem.

Niveau: letøvet – øvet

Tid: Onsdage kl. 19 – 20.20

Underviser: Anne Kristine har en 500 timers Vinyasa yoga uddannelse bag sig og er en erfaren danse og Yoga underviser.


Yoga: 

 

På dette Yoga hold arbejder vi med forskellige former for yoga, alt sammen med en positiv tilgang til kroppen og med fokus på at mærke hvad der er bedst for netop dig og din krop.

 Yoga er en god hjælp til at passe på dig selv. Det giver øget kropsbevidsthed, forbedrer kropsholdning, mindsker spændinger, stimulerer kredsløb, opbygger styrke, smidiggør, giver ro og velvære.

Hver gang arbejder vi kroppen godt igennem, med en blanding af rolige bevægelser, tid til fordybelse og mere kraftfulde, styrkende bevægelser, smidighed og balance. Alt sammen med fokus på åndedrættet. 

Starten er altid rolig, så der er mulighed for at slippe tankerne og lande opmærksomheden mere i kroppen. Herefter  skal vi lave både liggende, siddende og stående Yoga stillinger i flow, og  til slut  shavasana/ afspænding.

Min undervisning er varieret, og med plads til forskelligheder. Alle kan deltage: Du kender din krop bedst og ved, hvad den kan og ikke kan, og i undervisningen vil der være focus på at mærke efter.

Om mig: Jeg har lavet og modtaget undervisning i Yoga de sidste 10 år. Tog en 200 timers Yoga-læreruddannelse fra Prana Yoga Shala i foråret 2021. Har undervist faste hold siden.

 

 

I sæson 2022/2023 kan vi tilbyde: 

 
  • Vinyasa Yoga - Begynder (Onsdag)

  • Vinyasa Yoga - Fortsætter (Onsdag)

  • Yoga (Fredag) 

Nyheder

Sponsorer