Programmet er derfor lidt anderledes, end det har været de andre 54 tirsdage. Helle og Dorthe håber, at der er andre der vil overtage stafetten. Starten på tirsdag er kl. 19.00 som sædvanlig og udendørs ved Farum Arena, hvor vi denne sidste gang disker op med flere instruktører. Og det hele afsluttes med noget salt og væske til alle. Vi ønsker at slutte med et brag!

Dorthe fortæller: ”vi har været heldige at have et fantastisk samarbejde med 2 fantastiske friske unge fyre, der trofast har brugt deres tirsdage aftener på at klare podie og musik. Det samt økonomisk og materiel støtte fra Furesø Kommune, opbakning fra diverse foreninger og danseskoler i kommunen har været en uvurderligt i forhold til gennemførelsen.

Det har været nogle fantastiske tirsdage, og vi har været glade for at se så mange friske deltagere. Vi håber, at nogle har fundet en god måde at få motion på fremover, siger Helle Lehrmann. Helle fortsætter, at Dorthe og hun har hygget sig, når de har siddet og sammensat programmet og fået alt det praktiske til at falde på plads.

Den første sommer kaldte vi det ”Furesø Swing Gym”, da det kun var Farum Gymnastikforening og Swingtime (Elisabeth Dalsgaard), der underviste i hhv. Zumba og Ball Room Fitness. Det efterfølgende år ændrede vi titlen til ”Furesø Sommer Workout”, da vi ønskede at få flere af kommunens foreninger, Fitness Centre og danseskoler med. Det har skabt en stor variation og har formentlig været med til at trække de mange deltager til. Flere af dem har været med gennem alle årene.

Formanden for Farum Gymnastikforening – Lisbeth Blom – siger, at Furesø Sommer Workout jo helt og holdent er et arrangement som Helle og Dorthe har kørt og takker dem mange gange for deres initiativ og indsats. Hun forstår dog godt, at de nu gerne vil have mere frihed henover sommeren. Lisbeth tilføjer, at hvis der er nogen, der har lyst til på en eller anden måde at være med til at fortsætte noget lignende, må de meget gerne henvende sig til Farum Gymnastikforening, som ønsker at fortsætte med at være tovholder i forhold til samarbejdet med kommunen.

Helle og Dorthe siger samstemmende – og de trofaste roadies er enige – at det er lidt vemodigt at stoppe. Det har været virkeligt sjovt. Men de mener også, at med 7 år er det på tide, at der kommer ny energi til, samt at de vil glæde sig til fremover at kunne deltage almindelig deltager.

De håber, at se rigtig mange tirsdag den 7. august!

Ideen, til at der er flere instruktører med, er ikke ny. Faktisk var den aller første gang for 8 år siden (et enkelt-event på Farum Bytorv) også med flere instruktører, så derfor er vi super glade for at årets instruktører er med på, at vi slutter på samme måde siger Dorthe Østergaard.
Vi er dybt taknemmelige over den modtagelse, vi fik og som vi stadig får hvert år, når sæsonen begynder.

Zumba – Jane og Madeleine
HitFit – Helle, Anne Loiuse,