2021-2022 15.06.2021  -  30.06.2022
Vejledning
Her finder du alle foreningens hold der er åbne for tilmelding.

Holdene er sorteret alfabetisk fra venstre mod højre linje for linje. Du kan med fordel bruge søgefunktionen.

Hvis du har spørgsmål, er du er altid velkommen til at kontakte os på admin@fgf.dk // 6058 9800

DGI Nordsjælland Junior (FDGI)

DGI Nordsjælland Junior er et opvisningshold for dig, der som minimum fylder 14 år inden udgangen af juni 2022. Bliver du 18 år i slutningen af sæsonen, er du også meget velkommen. Du kommer til at være en del af et hold, hvor der er mulighed for at fokusere på det du bliver mest glad af at lave. Alle har mulighed for at

Læs den fulde information om holdet her

Springerne og rytmerne skal lave en eller flere fællesserier for sammen at skabe sammenhold og et fedt opvisningsshow. DGI Nordsjælland Junior er et landsdelshold, der repræsenterer Farum Gymnastikforening og DGI Nordsjælland til opvisninger og stævner landet over.

For at komme på DGI Nordsjællands juniorhold skal du være aktiv i en forening, hvilket betyder, at du enten går på et andet hold eller er instruktør/hjælpeinstruktør. Hvis du ikke kan opfylde dette, vil der også være mulighed for at være en del af Ungeudvalget i Farum Gymnastikforening.

Det er en fordel, at du har gymnastikerfaring. Men det er også vigtigt for os at skabe et stort hold. Du skal på den ene eller anden måde kunne bidrage til holdet (socialt, hygge, aktiv), hvilket er ligeså vigtigt som, at du har et højt gymnastisk niveau.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Ballroom fitness (Fball)

Ballroom Fitness er pardans uden partner. Du lærer de traditionelle grundtrin i dansene, som man ser i vild med dans: Cha cha cha, Vals, Quick step, Tango. Samba, jive m.m.

Det foregår som en motionstime og uafhængigt af en dansepartner.

Det er for alle aldre og vi træner i fitness tøj og sko, altså ikke noget med balkjoler og høje hæle ?? Alle kan deltage om man er ny, lidt øvet eller øvet

Vi skal have det sjovt og danse til lækker musik, så vi kan få humøret op og få en masse grin, imens vi træner diverse muskel grupper

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Børnegymnastik 3-5 år (FB1)

Kom og vær med til gymnastik og leg, hvor vi gennem idrætslege og små redskabsbaner vil styrke børnenes motorik og sanser. Vi vil prøve kræfter med forskellige rekvisitter bl.a. bolde, hulahopringe, ærteposer og andre sjove ting og have fart over feltet på varierende redskabsbaner.

Meget af undervisningen vil gå ud på at lege og at blive fortrolig med sin egen krop og dens styrke. Ligeledes vil vi have fokus på udvikling gennem bevægelse.

Holdene er uden forældre.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Børnegymnastik 4-6 år (FB2)

Holdene er uden forældre

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Dans og Rytme 6-9 år (FDAN1)
På dette hold vil der være masser af bevægelse og fest. Der skal trænes rytme, hip-hop og MTV. Der vil blive lært nogle små koreografier. Alle kan være med!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Dans og Rytme 8-11 år (FDAN2)
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Drengespring 5-7 år (FDRE)
Springgymnastik for drenge.
Opvarmning til musik eller i form af små lege. Derefter vil vi øve spring som kolbøtter, vejrmøller, araberspring, kraftspring, saltoer, flik, overslag osv. Vi tilpasser selvfølgelig niveauet, så alle har det sjovt!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Fit for life - Outdoor (FFFL)
Vil du have sved på panden? En stærk og smidig krop? og have det skal være sjovt og afvekslende?
Så er dette holdet for dig! Vi får pulsen op og arbejder kroppen godt igennem med styrkeøvelser for ben, arme, skuldre - og ikke mindst mave og ryg.
Fokus på flot holdning, stabilitet, styrke og balance.
- Alle kan være med!

Holdet træner så vidt muligt udendørs frem til 14. juni. Holdet mødes hver gang ved Furesøbad.

Ved dårligt vejr aflyses træningen, og der gives ikke kontingent retur.

Forår - GP mikro (FGPMi)

GP Mikro aspirant er for piger i alderen 5-9 år. Holdet træner 2 gange om ugen og har fokus på træning af de rytmiske grundelementer som bruge indenfor Grand Prix rytme og AGG.

Mandag er på Marie Kruses Skole - Drengesalen

Fredag er i Farum Arena hal 4

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Kom & Leg - Tumblebane (FKLT)

Vi laver sjove redskabsbaner, spiller musik og hjælper gerne med lege.

Men ellers er dette hold til dig og dit barn, som vil brænde lidt krudt af sammen.

Tilmeld/Læs mere - (4)

Forår - Mixspring (FMix)
Mixspring er for både drenge og piger i alderen 9-12 år som enten har gået til gymnastik før eller gerne vil prøve det. På holdet vil spring som kolbøtte, vejrmølle, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og mange andre blive øvet. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller saltoplinten.

Det skal være sjovt at lave gymnastik - Det synes trænerne også.

Voksensnak om holdet: Gymnasterne lærer en masse spring og får en langt bedre kropsforståelse samt udviklet motorik. Undervisningen er planlagt hver gang med et hovedfokus som gymnasterne trænes i på forskellige måder
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Parkour 10-14 år (FPAR2)

Holdet er for piger og drenge fra 10-14 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne.

På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret.
Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelses kompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Parkour 7-9 år (FPAR1)
Holdet er for piger og drenge fra 7-9 år.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Pigespring 5-7 år (FPS1)

Holdet er for  nybegyndere, letøvede og øvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Forår - Pigespring 6-8 år - Ma (FPI3)
Holdet er for piger, nybegyndere og letøvede. Vi laver opvarmning til musik og kommer til at lave kolbøtter, vejrmøller, araberspring, flik flak, kraftspring, salto og andre spring afhængig af det niveau gymnasten befinder sig på. Gymnasten vil blive udfordret på forskellige redskaber som f.eks. pro-tracken, i trampolinen, over pegasus eller salto-plinten.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Forår - Pigespring 7-9 år (FPI2)
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Pigespring 8-12 år (FPI4)

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Pilates - fortsætter (FPilf)

Pilates er et unikt, holdningskorrigerende træningssystem med sekvenser af langsomt, kontrolleret udførte bevægelser.

De involverede muskler strækkes og styrkes, leddene åbnes og spændingen nedsættes.

Specielt arbejdes der med sammenhængen mellem åndedræt og mavemuskler, hvorved rygsøjle og bækken stabiliseres.

Systemet stimulerer muskelbalance, udholdenhed, smidighed og styrke.

Der er fokus på præcision i bevægelserne, mere end på hvor mange gange de gentages.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Rope Skipping (FROPE)
Rope Skipping Begynder er for dig, der elsker at sjippe derhjemme eller i skolegården, og godt kunne tænke dig at prøve kræfter med sjipning som sport. Holdet er for både drenge og piger i alderen 6-14 år, og der er både plads til dem, der aldrig har prøvet sjipning før, men også dem, der har gået før. I løbet af sæsonen vil du lære seje tricks i dit eget tov, prøve kræfter med Double Dutch, hoppe to i et tov og meget meget mere. Udover at prøve forskellige Rope Skipping discipliner, vil vi også komme til at lege en masse sjove sjippelege. Én ting er sikkert der kommer sved på panden og massere grin på læberne.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Rope Skipping Aspirant (FROPA)
Rope Skipping Aspirant er for dig, der har gået til sjipning før og godt kunne tænke dig at blive udfordret. Aspirantholdet er holdet inden og under konkurrenceholdet, hvilket vil sige, at vi begynder at træne mere seriøst og fokuseret med sporten. Derfor har dette hold også to træninger om ugen. Den ene time om ugen vil blive sammen med vores konkurrencehold. Træningen bliver mere selvstændig, og vi vil begynde at arbejde mere på teknikken og de lidt sværere tricks. Dette betyder også, at der vil komme lidt højere forventninger til f.eks. engagement og fremmøde til træning. Så hvis du er klar på at udfordre dig selv og træne mere seriøst, men stadig har lyst til at have det sjov med sjipningen, så skynd dig at tilmeld dig dette hold.
Tilmeld/Læs mere - (2)

Forår - Rytmeboblerne 4-6 år (FRB)

Dette hold er åbent for piger med stor glæde for bevægelse og dans. Til træningerne vil der være fokus på grundtræning gennem leg , hvor vi vil lave smidighed, styrke og akrobatiske momenter. Det skal dog understreges at holdet er et rytmisk hold, og ikke et springhold. Derudover vil vi lære og øve små koreografier.

Tilmeld/Læs mere - (2)

Forår - TeamGym Aspirant dreng (FTGas)

TeamGym Aspirant minidrenge 10-13 år

TeamGym aspiranthold er for dig, der har lyst til at dyrke spring-rytme gymnastik 2 gange om ugen på et lidt mere seriøst plan, dog uden at gå til konkurrencer. Der lægges vægt på grundtræning (kondition, styrke, balance, smidighed og koordination) og teknik for at kunne mestre spring- og rytmemomenter. Du skal have lysten og viljen til hele tiden at forbedre dig. Aspiranthold er for gymnaster, der har et vist niveau og som anses for at have potentialet til enten at komme på et konkurrence- eller opvisningshold.
Der er IKKE udtagelse til TeamGym Aspirant, men det en fordel, hvis du har gået til gymnastik før.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - TeamGym Aspirant Dreng (FTGas)

TeamGym Aspirant microdrenge 6-9 år

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - TeamGym Aspirant piger (FTGas)

TeamGym Aspirant minipiger 10-13 år

Tilmeld/Læs mere - (0)

Forår - TeamGym Aspirant Piger (FTGas)

TeamGym Aspirant micropiger 6-9 år

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Tumbling & Tramp dreng (FTUM)

Tumbling & tramp er det fedeste hold KUN FOR DRENGE i alderen 8-12 år.

Vi kommer til at lave lege og opvarmning til musik. Selve træningen kommer til at bestå af vilde spring som flik flak, salto og backflip, men også basis spring som vejrmølle, araberspring og kraftspring mv.

Drengene kommer til at blive udfordret på redskaber som air-track, mini-trampolin, pegasus og diverse skumredskaber.

Vi glæder os til fede træninger med god energi, høj musik og højt humør!!

Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår - Vinyasa yoga (Fyoga)
Dynamisk Vinyasa - Holdet er for dig der gerne vil opleve en dynamisk yogatræning, hvor bevægelse og åndedræt flyder sammen. Du får sved på panden, bliver fysisk udfordret og styrker din mobilitet samt fysiske formåen. Har du lyst til en styrkepræget træning, hvor du laver yoga i fællesskab med andre, så er denne yoga klasse noget for dig.
Yoga timen tager udgangspunkt i Vinyasa yoga, som er kendetegnet ved et naturligt flow igennem stillingerne. Opmærksomhed på dit åndedræt hjælper dig til at øge dit nærvær og koncentration i stillingerne. Der arbejdes i et dynamisk flow der får pulsen til at stige og giver sved på panden. Du får trænet core, koordination, fleksibilitet og balance samt din fysiske tilstedeværelse. Vi afslutter hver time med afspænding.
Alle er velkomne , mænd og kvinder – klassen er både for dig der har erfaring med yoga og for dig, der er ny til yoga.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Forår- Dans og Rytme 10-13 år (FDAN3)

Gå i gang (FGÅ99)

Spark gang i din glæde med frisk gå-på-mod.

Gå sammen med os andre, det er meget hyggeligere.

Første tur starter vi ved Farum Arena.

17/5 - Farum Arena

24/5 - Farum Kirke

31/5 - Rema 1000 v. Kaserne

7/6 - Furesøbad

14/6- Rema 1000 v. Kaserne

21/6 - Farum Arena

Alle turene starter og slutter samme sted. Vi vælger forskellige startsteder i Farum og måske får du oplevet helt nye steder af byen.

Tilmeld dig, så ses vi til en frisk gåtur.

I raskt gå-tempo kommer vi vidt omkring og får puls og smil frem.

Det er sjovt, socialt og sundt.

Gå-ruter på både asfalt- og grusstier i Farum og omegn.

Målet er, at få rørt os og mødes med andre glade mennesker.
Har du en drøm om at gå rigtig langt? Så start ud på dette hold og få nogle gode fif fra instruktørerne.

Instruktørerne: Kathrine og Henrik har begge gennemført hårde gåture.
Både 55km og 100km Mammutmarch er ekstrem udholdenhed med kun få pauser. Du skal være i mål inden 24 timer.

Men intet ekstremt over dette hold, altså udover ekstremt hyggeligt 😊

Anbefalet: Drikkedunk og egnet fodtøj: vandresko/ løbesko/ vandrestøvler

Zumba (ZUM)
Zumba er for ALLE der har lyst til at have det sjovt og danse/bevæge sig til musik. Vi danser til en masse forskellig musik, både nyt og gammelt, og bruger trin fra flere genre (primært latin, men også hiphop, pop mm.) sammen med simple Zumba grundtrin - således at alle kan følge med, uanset om man har erfaring eller ej. Vi går ikke op i hverken rigtigt eller forkert, det eneste der betyder noget er at vi har det sjovt og får et smil på læben og sved på panden.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Grand Prix – Senior I (GPsen)

Team Octavia er et Grand Prix- & AGG konkurrencehold, bestående af piger fra årgang 2005+. Holdet blev etableret i sommeren 2015 og har siden deltaget til alle Grand Prix og Æstetiske konkurrencer samt internationale AGG konkurrencer, heriblandt 1 europamesterskab og 2 verdensmesterskab.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets fri koreografi, som holdet i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Holdet har i de seneste år været blandt den danske elite i både AGG Junior og Grand Prix Senior og Danmarkmestre i Grand Prix 2019.og i 2021 blev de Danmarksmestre i AGG

Motto: Vi kæmper til vi kan!

Kontakt instruktør ved interesse for holdet mathilde_pichat@hotmail.com

Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix Junior Enya (GPpi1)

Enya er Farum Gymnastikforenings  Juniorhold for piger fra årgang 2006-2008. Holdet er for erfarne gymnaster med glæde for AGG, glimmer og et stærkt fællesskab.

Holdet har 4 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med.

Vores Grand Prix Pre Junior har de seneste år konkurreret i Grand Prix og AGG, og har gjort sig positivt bemærket med gode resultater og topplaceringer i Danmark. Holdet beskrives derfor som et konkurrencehold, som træner henimod at være det bedste i Danmark. Holdet kombinerer fokus, disciplin og udvikling med glæde og smil.

Årgang 2006-2008

Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix Junior Enya-Liva (GPp2)
 Holdet er for gymnaster med glæde for AGG, glimmer og et stærkt fællesskab.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kondition og rytmiske serier. Træningerne vil bestå af hård fysisk aktivitet i form af grundtræning og tekniske elementer såsom balancer, spring, krop og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med.
Holdet stiller i sæson 21/22 med en Short program serie, og en Grandprix serie.

Årgang 2006-2008

Tilmeld/Læs mere - (0)

Grand Prix Mini Ovia (GPmin)

Grand Prix Mini 10-12 år er voresminihold, for gymnaster fra årgang 2012-2011.

Vores Grand Prix Mini hold har de seneste år konkurreret i Grand Prix og AGG, og har gjort sig positivt bemærket med gode resultater og topplaceringer i Danmark. Holdet beskrives derfor som et konkurrencehold, som træner henimod at være det bedste i Danmark. Holdet kombinerer fokus, disciplin og udvikling med sjov og smil.

Holdet har 3 obligatoriske træninger om ugen med fokus på smidighed, styrke, kropsbevidsthed og rytmik. Træningerne består af sjov fysisk aktivitet i form af grundtræning gennem leg og tekniske elementer såsom balancer, spring, akrobatiske momenter og smidighed. Derudover bruges træningerne på holdets 2 koreografi, som de i løbet af sæsonen skal konkurrere med. Holdet stiller op i Grand Prix Konkurrencer med en friserie og en redskabsserie (tøndebånd) samt AGG-konkurrencer.

Motto: Det skal være sjovt, men udfordrende at gå til konkurrence-gymnastik!

Årgang 2011-2012

Idrætstalent (IdrT)

Farum Gymnastikforening er én af 7 foreninger i Furesø Kommune, der er godkendt til at være en del af Furesøs idrætstalenttilbud over de næste 3 år med start i 2021.

I Farum Gymnastikforening ønsker vi at skabe et sundt udviklingsmiljø for gymnasterne med fokus på trivsel. Gymnasterne har mulighed for at få et fællesskab med andre, der har samme passion som dem selv.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Rope Skipping Konkurrence (RopKo)

På begynder-konkurrenceholdet i sjipning kombinerer vi spas og løjer med seriøs træning. Der bliver både trænet teknik og kondition, samtidig med, at vi i løbet af sæsonen forbereder os på både individuelle og holdkonkurrencer. Vi har et fantastisk sammenhold og et højt niveau, hvilket har resulteret i medaljer i tidligere sæsoner. Vi træner 2 gange om ugen.

Konkurrenceholdet er som udgangspunkt et udtaget hold, hvilket vil sige, at du skal i kontakt med holdets træner, Emilie Lykke, ved ønske om tilmelding til dette hold. I kontingentet er inkluderet et tov og konkurrencelicens.
Vi forventer, at der som udgangspunkt er fremmøde til alle træninger samt konkurrencer i løbet af året.

Så hvis du har lysten og evnerne til at prøve sjipning som konkurrencesport af, så tag og skriv til Emilie (42248512 eller eclykke@gmail.com), så skal hun nok guide dig i den rigtige retning.

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Micropiger Talent (TGmiP)

TeamGym Micropiger Talent

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Micropiger Talent er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på en efterskole).

Fællesskabet på TeamGym er meget givende – der er god stemning i hallen, gymnasterne er gode til at bakke hinanden op og heppe på hinanden og så er der træningsweekender og konkurrenceture, som ryster gymnasterne godt sammen.

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minidrenge Talent (TGmd)

TeamGym Minidrenge

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minidrenge er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minipiger DK-serie (TGmp1)

TeamGym Minipiger Danmarksserien

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minipige Danmarksserien er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Tilmeld/Læs mere - (0)

TeamGym Minipiger Talent (TGmpT)

TeamGym Minipiger Talent

TeamGym er en holdsport, hvor man konkurrerer i hold af 6-10 gymnaster i tre forskellige discipliner – spring på trampet, spring på fiberbane og rytmisk serie. TeamGym Minipige Talent er et udtaget konkurrencehold, som træner 3 gange om ugen, har ekstra træninger og et par træningsweekender (bl.a. på Vejstrup efterskole).

Sponsorer