TeamGym aspirant

Hvad er TeamGym Aspirant?

Aspirantholdene har til hensigt at introducere gymnasterne til konkurrencegymnastik, således at gymnasterne bliver klædt på til at kunne indgå på vores Teamgym konkurrencehold. Aspiranterne skal derfor have lyst til at arbejde med gymnastikken hver gang for at sikre udvikling i sin gymnastiske formåen. Der vil være fokus på at grundelementer som kondition, styrke, balance, smidighed og koordination for at kunne mestre spring- og rytmemomenter fra Teamgym.

Træningen:

Teamgym aspiranthold er for dig, der gerne vil træne spring- og rytmegymnastik på et semi-seriøst plan med træning 2 gange om ugen. På aspirantholdene vil du indgå i et aktivt fælleskab, hvor vi har det sjovt, men også lærer at arbejde fokuseret med gymnastikken.

Træningen på holdene er struktureret således, at den er alderssvarende og varieret med den rette balance mellem grundtræning og teknik. Det forventes, at du deltager aktivt. Det er en fordel -men ikke et krav- at du har gået til gymnastik før.

Konkurrence:

Som noget nyt i sæson 20/21 vil det være muligt at deltage i en aspirantkonkurrence i maj 2021. Træningen gennem sæsonen vil være opbygget mod konkurrence, men man behøver ikke deltage. Det er dog en god måde at få indblik i Teamgym konkurrencer. For at deltage skal man tilmelde sig forårshold efter endt sæson. Pladserne vil være begrænsede.

Mandags træningen foregår i springhallen ved Søndersøhallen i Værløse, hvor der er 2 store hæve/sænkegrave med bløde måtter, to stortrampoliner og skum-pomfrit grav til rådighed.

Torsdags træningen foregår enten i Farum Arena eller Kulturhusets motionssal – I begge haller er der trampoliner, airtrack, måtter og andre redskaber.

Redskaber og forældreinvolvering:

Forældre må påregne at skulle hjælpe aktivt med at lægge redskaber frem/pakke ned. Trænerteamet vil aktivt guide forældre og gymnaster. Derudover vil der være et par sociale arrangementer, hvor forældre er meget velkomne til at hjælpe og planlægge.

BEMÆRK: Der skal påregnes udgift til opvisningstøj.

I sæson 2020/2021 kan vi tilbyde:

I Farum Gymnastikforening har vi haft TeamGym Aspiranthold i 3 år. Idéen med aspiranthold er at lave en ”blødere” overgang fra breddehold til konkurrencegymnastik. Aspirantholdene sigter mod at modne gymnaster til at indgå på vores Teamgym konkurrencehold.