Parkourtræning i FGF (Alle hold er for piger og drenge)

Parkour er grundlæggende bevægelse, legende og udforskende. Man bevæger sig fra A til B og krydrer vejen med sjov og oplevelser.

For at vi kan blive stærke, dygtige, smidige og minimere skader, vil der være god hård bevægelse og styrke opvarmning, inden vi går rigtig i gang med træningen.

Vi opbygger baner og forhindringer i gymnastiksalen, med ribber, bænke, parkour blokke, måtter og lignende redskaber. Der vil også være udendørs træning i vores nærmiljø, fx. Parkourbanen eller legestativer ved Stavnsholtskolen, hvorfor du skal have udendørssko/tøj med til hver træning.

Parkourhold i denne sæson

Vores parkourhold er til både begynder, letøvede og øvede og vi differentierer undervisningen, så alle møder udfordringer svarende til deres niveau. Der vil være fokus på fællesskab, bevægelsesglæde, kreativitet og skarp trinvis progression frem mod at mestre næste move.

Lørdag kl. 12.00-12.50, 6 - 9 år (Hold 21)
Tirsdag kl. 16.00-16.50, 6 - 9 år (Hold 23)
Tirsdag kl. 17.00-17.50, 9 - 12 år (Hold 24)

Tilmeld dig via TILMELDING menuen eller se her Klik her og vælg hold

Alle hold er i Farum Arena hal 4, Stavnsholtvej 41, 3520 Farum.

Alle Hold er for begynder, letøvede og øvede. Som noget nyt vil der være differentieret undervisning, så alle udfordres på deres niveau. Derudover vil der være fokus på fællesskab, bevægelsesglæde, kreativitet og god progression frem mod at mestre det næste move.

Parkour - hvad er det?
Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne.

På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret.
Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelseskompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam.

Kontingentet inkluderer en holdtrøje.