Parkour træning i FGF (Alle hold er for piger og drenge)

Generelt for parkourholdene i FGF gælder det, at det ikke kun er ren Parkour, men at vi også bruger tid på Freerunning og Calisthenics.  Holdningen vil være præget af lysten til at bevæge sig, lege og have det sjovt i fællesskab, men med respekt for at vi er der for at lære noget.

Læs mere om Parkour i FGF her.

(023) Parkour
Tirsdag 16:00-16:50 Farum Arena, hal 4
Instruktør: Lauge Rønn / Noah Sindlev / Street Movement /
Hjælpeinstruktør: Noah Sindlev /
Afkrydser: Lauge Rønn / Noah Sindlev /
03.09.2019
31.03.2020
Kort beskrivelse
Holdet er for piger og drenge fra 8-10 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne. På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret. Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelses kompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam. Kontingentet inkluderer en holdtrøje.
1400 kr.

(024) Parkour
Tirsdag 17:00-17:50 Farum Arena, hal 4
Instruktør: Lauge Rønn / Noah Sindlev / Street Movement /
Hjælpeinstruktør: Noah Sindlev /
Afkrydser: Lauge Rønn / Noah Sindlev /
03.09.2019
31.03.2020
Kort beskrivelse
Holdet er for piger og drenge fra 10-15 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne. På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret. Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelses kompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam. Kontingentet inkluderer en holdtrøje.
1550 kr.

(022) Parkour
Lørdag 12:00-12:50 Farum Arena, hal 4
Instruktør: Jesper Raaberg / Lauge Rønn / Sofus Engholm-Hansen /
Afkrydser: Jesper Raaberg / Lauge Rønn / Sofus Engholm-Hansen /
01.09.2019
29.03.2020
Kort beskrivelse
Holdet er for piger og drenge fra 6-8 år. Parkour handler grundlæggende om at bevæge sig fra punkt A til B på både den hurtigste og mest effektive måde. I praksis bliver det effektive krydret med legende bevægelser i form af hop, kravl, spring og løb, hvor kun kreativiteten og personligt udtryk sætter grænserne. På grund af parkours frie og ustrukturerede natur, vil fokus på holdende være præget af lysten til at bevæge sig, lege og at overkomme udfordringer i fællesskab, men med respekt for, at vi er der for at lære noget! Der vil være fokus på differentiering af udfordringerne på alle holdene, så selv nybegynderne og de mere garvede kan arbejde sammen, samtidig med at begge grupper bliver udfordret. Parkour er en fysisk disciplin som er meget individuel. Der vil derfor være forskel på hvor langt man kan hoppe, hvor mentalt robust man er, eller hvilke bevægelses kompetencer man har med sig i rygsækken. Kom og vær med – det bliver super fedt og vi står klar med et stærkt og rutineret instruktørteam. Kontingentet inkluderer en holdtrøje.
1400 kr.