Pilates er et unikt, holdningskorrigerende træningssystem med sekvenser af langsomt, kontrolleret udførte bevægelser. De involverede muskler strækkes og styrkes, leddene åbnes og spændingen nedsættes. Specielt arbejdes der med sammenhængen mellem åndedræt og mavemuskler, hvorved rygsøjle og bækken stabiliseres. Systemet stimulerer muskelbalance, udholdenhed, smidighed og styrke. Der er fokus på ­præcision i bevægelserne, mere end på hvor mange gange de gentages.

Pilates - (070)
Mandag Tid: 10:00 - 11:15
Sted: Kulturcentret Stien (Bybækbækskolen), Dansesalen
Instruktør: Anna Bertelsen /
Afkrydser: Anna Bertelsen /
Dette hold er særligt beregnet for dem, der lider af ondt i ryggen, har svage hofte- eller knæled o.l.. Her kan man forebygge skader ved at dyrke en unik form for gymnastik som hedder pilates. Formålet er at styrke kroppens indre muskulatur ved at bruge en speciel form for åndedrætsketnik med instruktørens vejledning. Øvelserne bliver fortrinsvis udført på måtter i liggende stilling og tilpasset den enkeltes niveau. Udover at lindre smerter kan man også opnå en bedre balance i kroppen, forbedre sin holdning og figur. Vel mødt kl.10 hver mandag i Kultur- og Aktvitetscenteret STIEN, Paltholmterrasserne 1 i Farum.
Periode: 02.09.2019 - 30.03.2020
Pris: 1700 kr.