Klubmodul henter siden
TeamGym 21/22 - Udtagelse nye gymnaster
Tilmeldingsfrist er overskredet

Invitation til TeamGym udtagelse/åben træning 21/22 (nye gymnaster)

Farum Gymnastikforening inviterer hermed til åben træning med henblik på udtagelse til TeamGym konkurrencehold i den kommende sæson (2021/2022).

Der er mulighed for at deltage i udtagelse følgende aldersgrupper:

• Micropige (max. 10 år i 2022 dvs. årgang 2012 eller yngre)

• Minipige (max 13 år i 2022 dvs. årgang 2009-2011)

• Micro og minidrenge (nye gymnaster skal min. være 7 år når de starter)

• Juniorpige (max 17 år i 2022 dvs. årgang 2005-2008)

Som gymnast deltager du i udtagelse i den aldersgruppe, hvor du hører til efter sommerferien.

Nedenfor kan I se træningstiderne for de åbne træninger for alle aldersgrupper:

For at komme i betragtning til TeamGym konkurrencehold skal man deltage i de åbne træninger.

*Minipigerne er fordelt i to grupper. Skal du deltage i minipigernes åbne træning, skal du derfor tilmelde dig én af grupperne. Den eneste forskel på grupperne er forskellige træningstider.

**Træning den 27. juni 2021 er kun for de gymnaster, der udtages til konkurrenceholdene. I får besked om I er udtaget senest den 25. juni 2021.

TeamGym udtagelsen vil tage udgangspunkt i bedømmelse af rytmemomenter og spring på trampet og bane. Deltagelse i udtagelsen er dermed ikke ensbetydende med, at du bliver optaget/er sikret en plads på et TeamGym konkurrencehold.

Hvis du ikke får tilbudt plads på et konkurrencehold, vil instruktørerne efter udtagelsen anbefale et alternativt hold.

Nedenfor kan I se den foreløbige plan for hold og instruktører for sæson 2021/2022:

Vi forventer at stille hold i alle aldersgrupper. Det endelige antal hold fastsættes ud fra, hvor mange der deltager i udtagelsen, og gymnasternes niveau. Gymnaster skal efter den (sidste) åbne træning i sin aldersgruppe, tilkendegive, om man ønsker at komme i betragtning til TeamGym konkurrencehold i sæsonen 2021/2022 til instruktørerne.

Information om optagelse på konkurrencehold 2021/2022 udsendes pr. mail senest den 25. juni 2021. Udtages man til konkurrencehold 2021/2022 skal man deltage i træning den 27. juni 2021, da alle udtagende gymnaster skal prøve dragter til denne træning.

Optagelsen vil være en vurdering på baggrund af evt. kendskab til gymnasten fra tidligere sæsoner, udtagelsen, hvor der også vil blive lagt vægt på gå-på-mod, at man viser, at man har lyst til at træne samt niveau på spring og rytme.

Informationsmøder vil blive afholdt efter sommerferien, så det kan være en god idé at læse beskrivelsen af TeamGym på hjemmesiden igennem, spørge repræsentanter fra TeamGym udvalget, når der er udtagelse eller sende en e-mail, hvis I har yderligere spørgsmål om optagelsesprocedure, forældreinvolvering og visioner for den kommende sæson.

Der kommer ikke til at være udtagelse til TeamGym Aspiranthold - det bliver først til mølle, når vi åbner for tilmelding til sæsonen 2021/2022, tirsdag den 15. juni 2021 kl. 07.00.

Det kan være en god idé at tilmelde sig Aspirant, således man sikrer en plads. Såfremt man udtages til konkurrencehold, refunderes kontingent på Aspirant.

Vi glæder os til at se jer!

På vegne af TeamGym instruktører og -udvalg i Farum Gymnastikforening

Sarah Blom, Joao Tavares, Rasmus Bo Hansen og Anne M. Christiansen

Kontakt for yderligere spørgsmål vedr. udtagelsen

Sarah Blom, sblom00@gmail.com eller João Tavares joao.aftavares@gmail.com